Grupul de Oponenţă Proiect Străpungere – Ciurel- A1 a cerut Primăriei oprirea construirii drumului expres. Cetăţenii au atras atenţia asupra pericolului de infestare a apei potabile a oraşului deoarece drumul expres va fi construit la numai şapte metri de uzina de apă Roşu.
Cetăţenii implicaţi în „Grupul de Oponenţă” consideră că acest proiect nu ajută traficul, ba mai mult îl aglomerează. „În primul rând fluxul de pe A1 va fi descărcat în Splaiul Independenţei, şi mai departe spre centrul Capitalei, totodată se va aglomera din cauza străduţelor adiacente şi şoseauaVirtuţii, care leagă cartierul Drumul Taberei cu zona de nord a Capitalei”, a explicat Victor Rausee, unul dintre iniţiatorii grupului de oponenţă.
Totodată, cetăţenii au spus că această şosea care prevede trei benzi pe fiecare sens trece la doar şapte metri de uzina de apă de la Roşu şi la 60 de metri de bazinele de apă care alimentează în proporţie de 33% Bucureştiul cu apă potabilă, în urma traficului intens, cantitatea enromă de noxe şi praf ar urma să ajungă în bazinele care nu sunt acoperite.
De asemenea, grupul a ţinut să menţioneze că acest proiect nu are niciun studiu de fundamentare şi că studiul de trafic realizat de specialiştii japonezi pentru Bucureşti „Studiul JICA”, nu recomandă acest proiect.
Alternative mai ieftine pentru drumul expres
Membrii grupului au propus mai multe soluţii alternative mult mai ieftine la acest proiect care după cum a menţionat şi Nicuşor Dan, este estimat la 400 de milioane de euro. Una dintre soluţii poate fi penetrarea bulervardelor Timişoara- Peciziei- Giuleşti-Ghencea până la Centură.
A doua variantă propusă de cetăţeni este prelungirea metroului de la staţia Preciziei la platforma comercială Militari. Totodată, ei au identificat o linie dezafectată chiar pe strada Liniei. „ Pe strada Liniei chiar se află o linie dezafectată