În primăvara lui 2011, primarul municipiului Constanţa, Radu Mazăre, a ieşit cu bicicleta la plimbare. Pentru ca momentul să nu treacă neobservat, şeful administraţiei publice locale a chemat şi presa la aşa numitul eveniment. Edilul şef a renunţat, la vremea respectivă, la maşinile de lux pentru a deveni biciclist pe străzile Constanţei. Mazăre a explicat atunci că a apelat la bicicletă şi pentru că şi-a dorit să facă sport, dar şi pentru că benzina s-a scumpit.
„Acum mă gândeam că, dacă tot se face benzina şapte lei, să merg ziua la birou cu bicicleta şi numai seara, când merg la club, la gagici, să merg cu Jaguarul sau cu celelalte maşini”, explica primarul municipiului Constanţa, proaspăt „convertit” la ciclism. Mazăre ieşise la plimbare îmbrăcat în trening, cu pantofi sport şi şapca pe cap şi spunea, la momentul respectiv, că este a treia sau a patra oară când merge la primărie cu bicicleta.
„E mai bine aşa”
În aprilie 2011, primarul municipiului Constanţa spunea că, în opinia sa, există două mari dezavantaje pentru angajaţii primăriei, dacă el merge zilnic la birou cu bicicleta şi asta pentru că, în acest context, în primul rând observă problemele din oraş şi, în al doilea rând, le va cere acestora să realizeze piste de biciclete acolo unde posibil: „Există două mari dezavantaje pentru cei de la primărie. În primul rând, o să-i pun să facă piste de biciclete şi mă gândeam, spre exemplu, pe bulevardul Mamaia, unde ma duc eu la birou, să facem pe scuarul verde din mijloc. Iar în al doilea rând, mergând agale, observ lucrurile, ce e în neregulă, ce nu e bine. După fiecare tură de bicicletă prin oraş, mâna pe telefon, viceprimare, vezi că acolo nu ştiu ce şi nu ştiu cum, bă, dar dincolo nu mai facem un giratoriu, vezi că în partea ailaltă e gunoi. E mai bine aşa”.
Potrivit green-report.ro, Mazăre estima atunci că până în 2012 Con