Criteriile de evaluare, punctajele şi metodologia de punctare pentru organizarea licitaţiei pentru atribuirea traseelor de transport judeţean şi interjudeţean pe perioada 2013 – 2019 au fost modificate. Modificările au fost prezentate, ieri, la şedinţa Colegiului Prefectural.
Schimbările sunt puse în practică în urma ordinului comun al Ministerului Afacerilor Interne 240/2012 şi Ministerului Transporturilor 1614/2012, iar principala modificare îi vizează pe operatorii de transport pentru care este declanşată procedura insolvenţei. Operatorii de transport aflaţi sub incidenţa Legii 85/2006 privind procedura insolvenţei vor fi depunctaţi cu zece puncte în procesul de selecţie. „Autoritatea Rutieră Română acordă totuşi o dispensă operatorilor care înregistrează datorii către Bugetul de Stat până la limita sumei de 30.000 de lei, în sensul că nu se operează în baza de date respectivul certificat fiscal“, a susţinut Florin Galiş, şef agenţie ARR.
O altă noutate este prelungirea perioadei de valabilitate a programelor de transport judeţene de persoane, de la o perioadă de 60 de luni la 74 de luni. În acest sens, la capitolul criterii de evaluare pentru atribuirea traseelor pentru transportul public judeţean regulat de persoane va conta mult vechimea parcului de vechicule, precum şi dacă acestea sunt în proprietate. Un număr de zece puncte se vor acorda pentru fiecare vehicul aflat în proprietate sau deținut cu contract de leasing. Autovehiculele deținute cu contract de închiriere nu pot participa la atribuirea traseelor cuprinse în programele de transport județean.
Gradul de confort al autovehiculelor, clasificate pe categorii, vechimea neîntreruptă pe traseu şi dotarea cu aer condiţionat sunt alte criterii în urma cărora, companiile de transport pot obţine mai multe sau după caz, mai puţine puncte. Pentru un autobuz dotat cu aer condiţionat s