Primarii sălăjeni s-au întâlnit marţi, 5 martie, cu conducerea administraţiei judeţene, pentru pregătirea bugetului pentru anul în curs. În cadrul întâlnirii, oficialii Consiliului Judeţean Sălaj au prezentat propunerile privind repartizarea pe unităţi administrativ-teritoriale a unor sume alocate judeţului din bugetul de stat, se arată într-un comunicat de presă al instituţiei.
După cum a precizat Tiberiu Marc, preşedintele CJ Sălaj, în 2013, judeţul a primit de la bugetul de stat 9,82 milioane de lei, bani ce urmează să fie împărţiţi administraţiilor locale. Din această sumă, 8,5 milioane de lei reprezintă cota de 20 la sută din impozitul pe venit şi din sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru plata arieratelor, susţinerea programelor de dezvoltare locală şi susţinerea proiectelor de infrastructură care necesită cofinanţare locală. Alţi 600.000 de lei au ca destinaţie întreţinerea drumurilor judeţene pe timp de iarnă, tranşa a doua, iar 725.000 de lei vor fi folosiţi pentru întreţinerea drumurilor comunale.
Oficialul judeţean a ţinut să atragă atenţia reprezentanţilor primăriilor cu privire la restricţiile legislative pe care trebuie să le aibă în vedere la elaborarea bugetelor locale pentru acest an. “Potrivit legislaţiei în vigoare, în situaţia în care gradul de realizare a veniturilor proprii în ultimii doi ani este mai mic de 97 la sută pe fiecare an, ordonatorii de credite au obligaţia să-şi fundamenteze veniturile proprii pentru anul 2013 cel mult la nivelul realizărilor din anul 2012. De asemenea, la elaborarea bugetelor pe anul 2013, ordonatorii de credite şi autorităţile deliberative au obligaţia: să prevadă distinct credite bugetare destinate stingerii plăţilor restante la finele anului 2012; să asigure achitarea plăţilor restante; să îşi achite arieratele înregistrate în contabilitate provenite din împrumuturile co