Preţul berii a crescut ca o consecinţă directă a majorării accizei începând cu 1 februarie, iar în perioada următoare ar putea avea loc noi scumpiri, potrivit reprezentanţilor producătorilor de bere din România.
“Da, preturile au crescut deja. Aceastã crestere a fost în functie de câte grade Plato are o bere, adicã de cât de tare este ea. Cresterea preþurilor la bere a fost, în medie, de circa 1,5%. Cea mai mare crestere a fost de 1,8%. Deja o crestere de preturi s-a fãcut, dar s-ar mai putea observa cresteri pe piata berii si în viitor, deoarece majorarea accizei se translateazã de la producãtor la client si de la client la consumator”, a explicat Onno Rombouts, managing director Heineken România. Acesta a mai adăugat că majorarea de acciză a venit brusc, luându-i prin surprindere pe producători motiv pentru care nu poate face o estimare privind evoluţia cifrei de afaceri în 2013. “Nu putem estima o creştere a cifrei de afaceri pentru 2013, pentru că acciza pe bere a crescut şi ne aşteptam ca acest lucru să aibă un impact asupra volumelor vândute”, a mai spus Onno Rombouts. Heineken a înregistrat în 2012 o cre?tere a cifrei de afaceri de 13,2% fa?ă de anul precedent, ajungând la 1,18 miliarde de lei.
ŞI reprezentanţii Ursus sunt nemulţumiţi. "Nu ştim care va fi influenţa creşterii de acciză, care a fost făcută peste noapte. Evident că este o taxă care se va reflecta cumva în costul berii şi este de văzut cum va reacţiona consumatorul", a declarat Andrew Highcock, preşedintele Ursus Breweries. El a spus că scumpirile generate de creşterea accizei diferă foarte mult în funcţie de tipul de bere şi de ambalaj.
Preţul berii a crescut ca o consecinţă directă a majorării accizei începând cu 1 februarie, iar în perioada următoare ar putea avea loc noi scumpiri, potrivit reprezentanţilor producătorilor de bere din România.
“Da, preturile au c