Scris de Alin Gherasim - Pe timp de iarnă s-a muncit pe autostrada Nădlac-Arad, dar este greu de crezut că aceasta va fi finalizată la timp.
ARAD. Analizele realizate de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) arată că lotul II al autostrăzii Nădlac-Arad, realizat de către austriecii de la Alpine, este cel mai avansat şantier dintre cele aflate în prezent în construcţie pe Coridorul IV Paneuropean. Cu toate acestea, este greu de crezut că şoseaua de mare viteză va fi finalizată până în luna aprilie a acestui an, când expiră termenul prevăzut în contract. Deşi au fost câteva luni lungi de iarnă, constructorul nu a stagnat pe acest segment de autostradă.
Potrivit estimărilor, stadiul lucrării în data de 1 noiembrie 2012 era de 68,5 la sută, iar de atunci şi până în data de 1 februarie 2013, lucrările au avansat cu aproape zece procente, până la 78,1 la sută din total. În prezent, pe autostrada cu pricina se realizează umpluturi de pământ, fundaţii de balast, lucrări hidrotehnice, îmbrăcăminţi din beton rutier pentru spaţiile de servicii şi plăci de racordare la poduri şi terasamente.Până în aprilie
Contractul semnat între CNADNR şi Alpine specifică faptul că lucrarea va trebui finalizată în proporţie de 100 la sută până în luna aprilie a anului 2013, dar este imposibil ca, într-o singură lună de zile, să se realizeze aproape un sfert din toată lucrarea, cât a mai rămas de executat. Oricum, şi dacă acest tronson de autostradă va fi finalizat, cel mai probabil că nu se va putea circula pe el deoarece lotul I din autostrada Nădlac-Arad este abandonat, după ce CNADNR a reziliat contractul cu firma Romstrade, condusă de omul de afaceri Nelu Iordache. Acesta se află în prezent în închisoare după ce a fost acuzat de DNA de deturnare de fonduri. Iordache este suspectat că a delapidat zeci de milioane de lei din fondurile