Publicul sub 25 de ani are o atitudine anti-Facebook generalizată
Reţeaua de socializare nu mai este considerată ca fiind "cool", iar lumea aşteaptă să apară altceva
Facebook începe să calce pe urmele celor de la Hi5, o altă reţea de socializare, care pentru o perioadă de timp s-a bucurat de o priză mare la public. Nu au atins nivelul la care a ajuns reţeaua lui Mark Zuckerberg, dar a avut propriul succes la vremea ei. Acum Facebook a ajuns să nu mai fie "cool". Nu mai este o adevărată dramă să nu ai cont pe Facebook, iar publicul tânăr aşteaptă "The next big thing" (adaptat în română "Următoarea mare descoperire").
Totul a început de la un studiu iniţiat pentru a observa gradul de acceptare a unei noi aplicaţii de socializare numită Albumatic, care arată că utilizatorii nu mai vor să folosească aplicaţii a căror funcţionalitate este strâns interconectată cu reţeaua Facebook. Mai mult, publicul tânăr este plictisit şi sătul de reţeaua Facebook, iar tendinţa este una de respingere faţă de serviciile reţelei şi orice aplicaţie asociată cu aceasta, notează portalul go4it.ro.
Perioada de glorie a reţelei de socializare pare să fi trecut, semnalele din partea utilizatorilor fiind unele de respingere. În special publicul tânăr, sub 25 de ani, chiar are o atitudine anti-Facebook generalizată, exprimată prin scăderea frecvenţei vizitelor în reţeaua Facebook şi o deschidere tot mai mare către alte reţele de socializare.
Un raport prezentat investitorilor Facebook indică aceleaşi rezultate
Raportul anual Form 10-K, realizat de Autoritatea de Reglementare şi Supraveghere a pieţei de capital americane (Securities and Exchange Commission - SEC), prezentat investitorilor Facebook, aduce aceleaşi concluzii. În raport se vorbeşte despre o scădere a nivelului de implicare din partea utilizatorilor proveniţi din categoria inferioară