Aproximativ 3 din 10 romani se vad deschizandu-si propria afacere, in timp ce jumatate dintre tinerii sub 29 de ani raspund afirmativ antreprenoariatului. Cu toate acestea, lipsa capitalului de inceput este unul dintre factorii cel mai des invocati in momentul in care romanii ar trebui sa puna in practica ideile de afaceri, arata un studiu GfK.
In medie, la nivel european atitudinea fata de antreprenoriat este una pozitiva in proportie de 69%. Aceeasi atitudine o regasim si in cazul a 66% dintre romani, cifra care plaseaza Romania pe locul 12 in Europa.
Primul loc in ceea ce priveste atitudinea pozitiva fata de antreprenoriat este ocupat de Danemarca (85%), urmata de Franta (77%) si Marea Britanie (75%).
Comparativ cu restul Europei, tinerii din Romania sunt cei mai deschisi catre antreprenoriat. Astfel, 50% dintre tineri considera ca antreprenoriatul va fi mai important in viitor, comparativ cu doar 39% dintre tinerii europeni.
Dumitru Enache, secretat de stat la Ministerul Economiei, considera ca antreprenorii "trebuie sa construiasca acea clasa de mijloc ce lipseste in prezent".
"Antreprenorii trebuie sa acopere marea pauza dintre cele doua clase existente in Romania si care ne impiedica sa avem un loc mai bun in Europa. Pana acum ne-am bazat pe investitii straine, dar trebuie sa dezvoltam si capitalul autohton", spune Enache.
Potrivit acestuia, Ministerul Economiei are in derulare mai multe proiecte pentru sustinerea antreprenorilor. Astfel, 550 de intreprinzatori debutanti beneficiaza anul acesta de 25 mil. lei pentru a incepe o afacere.
La randul sau, Sorin Eftemie, membru AmCham si director general interimar al Microsoft, sustine ca statele in care sectorul IMM este dezvoltat au depasit mult mai usor criza financiara.
"Oamenii acumuleaza experienta intr-o multinationala si ulterior cauta sa isi deschida o af