Chiar dacă tu şi colega ta insistaţi că e doar o discuţie mai aprinsă despre cea mai bună abordare în cadrul unui proiect important sau despre gusturile voastre complet diferite la parfumuri, colegii văd altceva şi nu sunt încântaţi.
Conflictele de la locul de muncă între două femei sunt percepute ca având mai multe consecinţe negative decât cele dintre doi bărbaţi sau dintre un bărbat şi o femeie, potrivit unui nou studiu, publicat în jurnalul Academy of Management Perspectives şi citat de site-ul revistei Prevention.
Cercetătorii le-au expus participanţilor trei situaţii conflictuale identice, cu excepţia numelor celor implicaţi – într-unul din cazuri era vorba despre doi bărbaţi, al doilea implica un bărbat şi o femeie, iar al treilea apăruse între două femei. Apoi, participanţilor li s-a cerut să judece modul în care aceşti indivizi vor fi capabili să îşi repare relaţia şi dacă situaţia neplăcută va duce la scăderea satisfacţiei profesionale.
Rezultatele au arătat că participanţii erau mult mai aspri la adresa femeilor. Per total, ei au crezut că două femei au cu 15% mai puţin şanse de a-şi vedea relaţia reparată decât celelalte perechi. Persoanele incluse în studiu au declarat, de asemenea, că satisfacţia profesională este posibil să scadă cu 25% în rândul femeilor decât în cazul unei perechi formate dintr-un bărbat şi o femeie.
Astfel de studii, arată Leah Sheppard, autor al cercetării, indică faptul că un conflict între două femei este perceput ca fiind superficial.
Pentru a evita să fii judecată, poţi înăbuşi din faşă conflictele cu ajutorul câtorva ponturi:
Nu bârfi
Sigur, e tentant să faci asta, dar poţi menţiona o situaţie care te intrigă fără să jigneşti. Ai putea mai degrabă să trimiţi un mesaj unui prieten.
Conflictele de la muncă, despre muncă
Nu începe să faci reproşuri la muncă despre viaţa