Google Play Store împlineşte un an de când a „ucis“ brandul Android Market, iar Google vine cu diverse oferte pentru utilizatorii de Android. Mai mult, vechile versiuni ale sistemului de operare încep să piardă teren.
Anul trecut, Google a schimbat numele pieţei de aplicaţii pentru Android în Play Store şi astfel a început să-şi promoveze brandul şi în lumea Android. Anul acesta, magazinul împlineşte un an, iar compania sărbătoreşte acest lucru prin oferirea mai multe reduceri la aplicaţii, filme, muzică, scrie The Verge.
În septemberie 2012, Google a apelat tot la diverse reduceri pentru a sărbători faptul că aplicaţiile din Play Store au fost descărcate de 25 de miliarde de ori. Actualele oferte au primit o pagină specială în magazin.
Google marchează momentul şi cu un videoclip
Principala problemă a Android este fragmentarea, adică versiunile vechi pur şi simplu sunt mai populare decât cele noi. În parte, acest fapt e cauzat de hardware-ul mai slab al multor telefoane. Se pare însă că vechile versiuni încep să scadă şi cele noi cresc, scrie The Next Web. Android Jelly Bean (versiunile 4.1 şi 4.2) a ajuns la o cotă de piaţă de 16,5%, iar Gingerbread, cea mai populară versiune, ajunge la 44% din piaţă.
Creşterile nu sunt imense, cum nici scăderile nu sunt, dar per total, Android 4.x (Ice Cream Sandwich şi Jelly Bean) a ajuns la peste 45,1% cotă de piaţă. Anul acesta va aduce o nouă versiune de Android, cel mai probabil denumită Key Lime Pie, împreună cu noi dispozitive Nexus.