Mult mai simpliste şi cu elemente grafice sărăcăcioase, în 1928-1930 reclamele nu lipseau din ziarele vremii, încercând să-i momească pe cititori cu preţuri accesibile şi calitate garantată.
Prima agenţie de publicitate a fost fondată în România în anul 1880 de către David Adania şi avea doar patru clienţi: două firme de încălţăminte, un farmacist şi un cofetar. În 1900 numărul lor creşte considerabil, textele ajungând să incorporeze ilustraţii şi chiar şi fotografii.
Prima persoană publică din România care a apărut într-o reclamă internaţională a fost tocmai Regina Maria, J.W. Thompson invitând-o în 1925 să apară în reclama Pond`s Cold Cream. Aceasta vizitase S.U.A. şi achiziţionase cremele, arătându-se foarte mulţumită de ele.
Reclamele şi-au făcut încet, încet apariţia şi în ziarele de provincie, ce-i drept mai sărace în elemente grafice şi mai ales fotografii. Acestea erau „delimitate” de chenare stilizate cu cercuri sau alte forme geografice.
În ziarele bistriţene ale anilor 1928-1929, reclamele erau prezente pe cel puţin două pagini din fiecare publicaţie, serviciile şi produsele promovate fiind dintre cele mai variate.
Astfel, „Restaurantul Berbecariu” îi aştepta pe bistriţeni cu mâncare excelentă, dar şi cu vin gustos şi ieftin produs în Teaca, Drăgăşani-Odobeşti sau Beşineu. „Preţuri mai eftine ca ori unde. Vizitaţi şi vă veţi convinge.” , era textul cu care încerca localul să-şi atragă clienţii în 1928.
Deşi autoturismele erau destul de rar întâlnite pe străzile Bistriţei, nu lipseau anunţurile care invitau bistriţenii la cursuri de şoferie.
”Pentru instrucţie stă la dispoziţia elevilor un automobile de tot nou şi construcţia lui corespunde oricărui automobile european şi American. Cursul durează 4 săptămâni şi se ţine sub garanţă”, susţine reclamă.
Şi „I