Anul acesta, cel mai faimos clasament al univeristăților, la nivel global, a desemnat Harvard-ul (SUA) ca fiind cel mai puternic brand universitar din lume, urmat de Institute of Technology - MIT (SUA) și Cambridge (Marea Britanie). Românii însă nici măcar nu au fost incluși în acest top exclusivist, care numără doar 100 de poziții.
Clasamentul Times Higher Education, realizat anual de publicația britanică Times, se bazează pe un sondaj de opinie efectuat în rândul profesorilor din universități, doar cu invitație și pe baza a 13 indicatori de performanță inclusiv performanța în cercetare, reputația internațională sau calitatea studiilor.
Realizatorii recunosc că topul celor mai puternice 100 branduri universitare de pe Glob este mai degrabă subiectiv, dar pun mare preț pe opiniile experților din mediul academic despre colegii lor de branșă.
Aceștia au fost de altfel, cei care au apreciat că universitățile din SUA sunt și cele mai bine văzute din lume, 28 dintre instituțiile americane reușind să se claseze în primele 50 de poziții, iar aproape jumătate din totalul univerităților incluse în top (43) aparțin Statelor Unite.
Astfel, Harvard este primul loc, urmată de MIT (locul 2), University of California, Berkeley (locul 5), Stanford University (locul 6), Princeton University (locul 7), University of California, Los Angeles (locul 8), Yale University (locul 10).
Francezii, deși nu se pot mândri că au prins un loc în primele 50 de universități, ocupă poziția 76 cu Universite Paris-Sorbonne, urmată de Ecole Polytechnique și Universite Pierre et Marie Curie (plasate în 81-90) și Universite Paris-Sud (pe locurile 91-100).
Japonia și-a făcut loc în primii zece competitori cu University of Tokyo (locul 9), dar a înscris și alte poziții cu Kyoto University (23) sau Osaka University (51-60).
Nici canadienii n-au fost lăsați deoparte, cea m