Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, vrea să aducă firmele de stat subordonate, majoritatea cu pierderi sau în insolvenţă, la performanţele înregistrate în ultimii 20 de ani de firmele sale, niciodată cu pierderi.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, are planuri mari cu ministerul pe care îl conduce. Prezent ieri la un seminar dedicat logisticii în domeniu, ministrul s-a plâns că, la sosirea sa în minister, majoritatea companiilor de stat erau în pierdere sau chiar în insolvenţă. De aceea Relu Fenechiu, cunoscut om de afaceri, cercetat în cazul derulării unor contracte cu statul, avantajoase pentru el, dar dezavantajoase pentru sectorul public, doreşte să ridice aceste companii la nivelul de performanţă înregistrat de firmele sale.
”Eu vin din mediul privat şi în 20 de ani nu am avut niciodată pierderi. Am performanţe cu care sunt mândru, acelaşi lucru vreau să se întâmple şi la Ministerul Transporturilor”, a spus Fenechiu unei audienţe selecte formate din oameni de afaceri români şi străini, diplomaţi acreditaţi la Bucureşti. ”Voi opri robinetul de bani deschis, reprezentat de furturi şi management defectuos”, a promis ministrul. Priorităţile ministrului Acestea nu par a fi multe, dar au fost bine conturate, marţi, de către el. Ministru al unui minister care este şi autoritate de management pe un program operaţional în cazul căruia plăţile au fost blocate pentru nereguli de către Comisia Europeană, Relu Fenechiu a afirmat că îşi propune ca până în 2015 (ultimul an în care mai pot fi absorbite fondurile UE, potrivit regulii n+2 ), să ajungă la aproape 100%. Până acum au fost atraşi 450 milioane de euro, deci mai rămân de cheltuit 90% din banii CE alocaţi acestui domeniu. ”În două luni am ajuns de la un grad de contractare mai mic de 60% la peste 80%, ceea ce îmi dă voie să cred că se poate. Anul acesta avem de absorbit peste 1,1 miliarde euro