O treime dintre românii care au participat la un studiu GfK se consideră capabili să-şi deschidă o afacere, motivaţi în principal de perspectiva obţinerii unor venituri suplimentare şi independenţa faţă de angajator, însă principalul obstacol invocat este lipsa capitalului pentru demarare.
"Aproape 80% dintre tinerii români sub 30 de ani au o atitudine pozitivă faţă de munca pe cont propriu, la fel ca şi în cazul celor cu diplomă universitară - 74%, cu studii medii - 63%, la persoane intervievate cu copii - 71%. Bărbaţii oferă o rată de acceptare mai ridicată a activităţilor independente (68%) în comparaţie cu femeile (63%)", relevă studiul companiei de cercetare de piaţă GfK. Principalele motivaţii pentru români de a porni o afacere sunt perspectiva unui al doilea venit - 55%, independenţa faţă de angajator - 30% şi autorealizarea / posibilitatea de a materializa propriile idei - 23%.
Lipsa capitalului incipient, situaţia economică incertă, precum şi teama de eşec sunt principalele obstacole resimţite la nivel european când vine vorba de întemeierea propriei afaceri.
În România, "lipsa capitalului incipient" este resimţit într-o pondere de 67%, media europeană fiind de 57%. Atitudinea pozitivă faţă de antreprenoriat este ridicată în special la tinerii români cu vârsta sub 30 de ani. Jumătate dintre aceştia afirmă că antreprenoriatul va fi mai important în viitor, faţă de media la nivel european, de doar 39%.
Studiul a fost efectuat în România pe un eşantion de aproape 1.100 de bărbaţi şi femei cu vârsta de peste 15 ani, reprezentativ la nivel naţional, cu o marjă de eroare de 3%.
O treime dintre românii care au participat la un studiu GfK se consideră capabili să-şi deschidă o afacere, motivaţi în principal de perspectiva obţinerii unor venituri suplimentare şi independenţa faţă de angajator, însă principalul obstacol inv