Mâine începe cel mai mare târg de turism din Europa, ITB 2013 - Internationale Tourismusborse. A devenit o tradiţie, că în ultimii patru ani să am ocazia de a participa la acest târg, în cadrul standului României, cu un birou al agenţiei mele de turism.
Abia aştept să văd şi anul acesta cum se va prezenta România, dar şi care sunt trendurile şi aşteptările pentru 2013.
Cu siguranţă că voi scrie cate ceva despre asta dupa încheierea târgului, însă până atunci vreau să vă amintesc cum a fost anul trecut.
Articol scris în martie 2012, prima mea postare de acest gen pe pagina personală de Facebook:
Având în vedere că tot mai multă lume mă întreabă cum a fost la târgul ITB din Berlin (pentru cei care nu ştiu, cel mai mare târg de turism din Europa, la care a participat şi România), voi scrie câteva rânduri şi impresii. Personal, am ajuns doar vineri la târgul care începuse miercuri, cu 3 zile în care doar specialiştii aveau acces şi 2 zile pentru public. România a avut un stand mare, in jur de 40 de firme, majoritatea agenţii de turism, consilii locale sau organizaţii de turism. Lista completă o puteţi găsi pe site-ul official.
Standul: am pornit cu un dezavantaj clar, datorită poziţionării în hala 11, nivelul 1, unde, din păcate, aveam, ca şi vecini de hală, doar hoteluri, sisteme de rezervare on-line şi alţi expozanţi, care nu prea interesau publicul. Aşadar în afara celor care chiar erau interesaţi de România (nu foarte mulţi), nu a prea venit nimeni la standul nostru.
"Arhitectura şi designul" standului au lăsat şi ele de dorit. Dacă la alegerea culorii negre ca fundal de contrast pentru verdele logoului se pot găsi scuze - s-a încercat obţinerea unui aspect elegant şi s-a reuşit găsirea unuia de înmormântare, la forma standului chiar nu găsesc.
Am avut un stand oval-pătrat, amplasat în mijlocul halei. În