Vânzările Henkel la nivel de grup au crescut cu 5,8% în 2012, până la 16,5 miliarde de euro, în timp ce profitul operațional ajustat a fost de 2,33 miliarde de euro, reprezentând un plus de 15, 1%.
“2012 a fost cel mai important an din istoria companiei Henkel: am înregistrat rezultate excelente într-un mediu extrem de volatil şi puternic concurenţial şi ne-am îndeplinit, chiar depăşit, toate obiectivele financiare,” a declarat CEO-ul Henkel, Kasper Rorsted. “Toate cele trei divizii Henkel au înregistrat creşteri sustenabile, consolidându-şi poziţiile pe pieţele relevante. În plus, ne-am îndeplinit cu succes toate obiectivele financiare ambiţioase stabilite pentru intervalul 2008-2012. În concluzie, am reuşit să creştem competitivitatea companiei Henkel, stabilind astfel o puternică bază pentru viitoare creşteri”, a completat acesta.
În ceea ce priveşte anul fiscal 2013, Rorsted consideră că ”pieţele pe care activăm vor fi în continuare marcate de instabilitate şi o puternică volatilitate. Deşi compania Henkel este deja bine poziţionată, vom continua să simplificăm şi să ne îmbunătăţim procesele pentru a putea reacţiona mai rapid decât competitorii noştri”.
Potrivit managerului, în 2013 este așteptată o creştere organică a cifrei de afaceri a companiei pentru anul fiscal 2013 cuprinsă între 3 şi 5 procente. De asemenea, se prevede și o creștere a EBIT margin până la aprox.14,5% şi o îmbunătăţire a câştigurilor per acţiune preferenţială de cca 10%.
Performanţa diviziilor
Laundry & Home Care a raportat o creştere organică a vânzărilor de 4,7% vs. 2011, peste valoarea pieţei. Nominal, vânzările diviziei au crescut cu 5,9% până la 4,556 miliarde euro.
Europa de Vest a raportat o creştere organică a vânzărilor, în ciuda contextului dificil care a marcat pieţele din sud. Cele mai bune performanţe ale divi