SUV-ul de clasă mică Ford EcoSport, aşteptat să fie al doilea model produs de Ford la Craiova după B-max, va fi fabricat pentru piaţa europeană în India, la uzina din Chennai, potrivit lui Roelant de Waard (foto), vicepreşedintele Ford Europa pentru vânzări şi marketing.
Pe de altă parte, surse din cadrul Ford spun că uzina de la Craiova nu este ieşită complet "din cărţi" pentru EcoSport, iar un posibil transfer al producţiei ar putea avea loc după 2015, atunci când piaţa europeană va reveni pe creştere. Dacă în 2007 europenii cumpărau în jur de 18 milioane de maşini anual, în prezent piaţa nu depăşeşte 13,5 milioane de autoturisme, iar semnalele pozitive vin doar pe anumite segmente de piaţă şi nu la nivelul întregii industrii.
Miza unui cost de producţie cât mai redus devine din ce în ce mai importantă mai ales în contextul unei pieţe în scădere, astfel că România se bate pentru a fi competitivă cu state precum Maroc sau India. Şi pentru Dacia, cel mai vândut brand românesc la export, uzina din Tanger (Maroc) a grupului Renault câştigă teren.
Bogdan Alecu, Geneva
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
SUV-ul de clasă mică Ford EcoSport, aşteptat să fie al doilea model produs de Ford la Craiova după B-max, va fi fabricat pentru piaţa europeană în India, la uzina din Chennai, potrivit lui Roelant de Waard (foto), vicepreşedintele Ford Europa pentru vânzări şi marketing.
Pe de altă parte, surse din cadrul Ford spun că uzina de la Craiova nu este ieşită complet "din cărţi" pentru EcoSport, iar un posibil transfer al producţiei ar putea avea loc după 2015, atunci când piaţa europeană va reveni pe creştere. Dacă în 2007 europenii cumpărau în jur de 18 milioane de maşini anual, în prezent piaţa nu depăşeşte 13,5 milioane de autoturisme, iar semnalele pozitive vin doar pe anumite segmente de piaţă şi nu la nivelul întregii