Cele mai aglomerate zone din Târgu-Mureş au fost ”decorate” cu mesaje pe ziduri, menite să-i trezească pe oameni din mecanismul consumerist. Viu colorate, deci foarte vizibile, şi realizate de autori necunoscuţi, stencilurile transmit idei şi sfaturi care, dacă sunt înţelese, ne pot determina să ne regândim sistemul de valori după care ne trăim vieţile.
Stencilurile sunt realizate fie în vopsea roşie, fie în vopsea verde şi transmit două idei: primul, ”Work, eat, buy, consume, then die” (”Munceşte, mănâncă, cumpără, consumă, apoi mori”), fiind prezentat drumul spre pierzanie, înfăţişând siluete obeze (tipice unei societăţi consumeriste), având cărucioare de hypermarket şi îndreptându-se iminent spre ”prăpastie”; în timp ce al doilea, cu mesajul ”Shop £€$$, live more” (”Cumpără mai puţin, trăieşte mai mult”), are rolul de a-i determina pe oameni să trăiască mai mult în detrimentul fugitului după bani, pentru a avea astfel fonduri de achiziţii.
Stencilurile sunt opere de artă stradală realizate prin aplicarea de spray cu vopsea pe un şablon, astfel încât, odată finalizate, să transmită un mesaj ori să personifice anumite personalităţi ori situaţii (din lumea politică, din desene animate etc), după caz. Unul dintre cei mai apreciaţi artişti de stenciluri din lume, britanicul Banksy (identitatea sa nu era cunoscută până de curând), a fost reţinut de Poliţie, în Anglia, în timp ce realiza un model complex de stencil. Foto Stenciluri anti-consumerism pe zidurile clădirilor din Târgu-Mureş
Acest tip de artă urbană este ilegal în România, stencilurile fiind considerate acte de vandalism. Amenzile pentru acest tip de desene pe pereţi poate ajunge şi la 500 de lei.