Absenţa de pe listă a spectacolului „Îngeri în America” este marele semn de întrebare al ediţiei din acest an Sursa: MIHAELA MARIN
Există aproape o tradiţie în lumea teatrală românească. Atunci când se anunţă nominalizările pentru Gala Premiilor UNITER încep discuţii aprinse.
Pentru această a XXI-a ediţie, care va avea loc la Teatrul Naţional din Iaşi, pe data de 13 mai, juriul de nominalizări a fost format din criticii Maria Zărnescu, Mircea Morariu şi Victor Parhon.
„Călătoriile lui Gulliver” al lui Silviu Purcărete, „D’ale noastre” de Gigi Căciuleanu şi „Platonov” al lui Alexandru Dabija sunt spectacolele care-şi dispută titlul cel mare.
Producţii ignorate
Tendinţa – în parte observabilă cu ochiul liber, în parte cunoscută din experienţa personală a jurizării – de a împăca pe toată lumea a dus în acest an la alegeri dintre care multe sunt cel puţin discutabile. Şi mai discutabile între toate sunt două probleme.
Dincolo de gustul personal şi de subiectivitatea inerentă oricărei alegeri de acest gen, o nedreptate incontestabilă a listei de nominalizări este absenţa de la toate categoriile a spectacolului „Îngeri în America” în regia lui Victor Ioan Frunză.
Este absolut incredibil cum cei trei membri ai juriului au putut ignora o producţie eveniment în teatrul autohton. Absenţa numelui lui Victor Ioan Frunză de la categoria Cel mai bun regizor, a lui George Ivaşcu, de la Cel mai bun rol secundar sau a lui George Costin, nominalizat ca o compensaţie, poate, pentru un alt rol, ori a lui Adrian Nicolae ridică multe semne de întrebare.
Se compară merele cu perele
Discutabilă la categoria Cel mai bun spectacol este nominalizarea producţiei „D’ale noastre”, precum şi a lui Lari Giorgescu la Cel mai bun actor, alături de Nicu Mihoc şi George Costin, pentru faptul că se compară merele cu perele. În acest caz, de ce lipseşte sp