În perioada 18-22 februarie, Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Suceava a organizat, pentru elevii din clasele a XII-a, o primă simulare a examenului de bacalaureat, scopul acestui demers fiind de a monitoriza stadiul de pregătire a elevilor în vederea stabilirii unor măsurilor de remediere, acolo unde acestea se impun.
Promovabilitatea înregistrată la nivelul judeţului la prima serie de simulări a examenului de bacalaureat este de 56,06%. Cele mai mari note s-au înregistrat la disciplinele: Limba şi literatura română, Istorie, Chimie organică, Sociologie şi Filosofie, în vreme ce rezultate nemulţumitoare au fost bifate la materiile: Matematică, Fizică, Biologie vegetală şi animală.
Prof. Gheorghe Lazăr, inspector general în cadrul IŞJ Suceava, a declarat că „rezultatele sunt cele pe care noi le-am aşteptat. Următorul pas va fi analizarea acestor rezultate cu directorii liceelor din judeţ, depistarea şi remedierea anumitor disfuncţionalităţi. Credem că fiecare elev şi-a conştientizat nivelul de cunoştinţe, iar rezultatul acestei simulări este un punct de plecare în finalizarea pregătirii pentru examenul de bacalaureat. Probabil simularea din luna mai ne va putea furniza o apreciere şi mai clară a pregătirii elevilor”.
Acesta a mai declarat că subiectele propuse au fost în conformitate cu cele transmise de Ministerul Educaţiei Naţionale. Camerele de supraveghere video au funcţionat în toate sălile de examen şi, chiar dacă profesorii supraveghetori au fost cadre didactice din interiorul şcolilor, reprezentanţii IŞJ au dat asigurări că exigenţa a fost maximă.
„Sunt trei factori care trebuie să se implice în pregătirea pentru examenul de bacalaureat, respectiv şcoala, părinţii şi mai ales elevii. Toţi trebuie să conştientizeze importanţa acestui examen şi să ia măsuri în consecinţă. Cu toate acestea, trebuie să remarc seriozitatea cu care