Licitaţia pentru modernizarea transportului public în comun din oraş, finanţată din bani europeni a fost câştigată de Ramb şi CS Vision din Braşov pentru peste 21 de milioane de lei, fără TVA.
Transportul din Cluj-Napoca va fi modernizat într-un an şi o lună. Primarul spune că nu ştie cine sunt aceste firme care se vor ocupa de contract, dar că, după portofoliu, sunt serioase.
La licitaţia lansată anul trecut pentru introducerea sistemului de ticketing în sistemul public de transport în comun din oraş, intitulat generic "Lucrări pentru modernizarea şi extinderea sistemului de transport în comun în zona metropolitană Cluj- etapa I", scos la mezat de primărie au participat patru ofertanţi: Radcom, Ramb cu CS Vision, UTI Grup cu ACI Cluj şi SCC Napoca cu Printec Grup. În urma evaluării documentatelor de calificare şi a propunerilor tehnice au rămas în cursă doar ofertele Ramb cu CS Vision şi UTI Grup cu ACI Cluj. Primii au avut o ofertă de peste 21 de milioane de lei, iar ceilalţi au propus un preţ de peste 22,5 milioane de lei.
Contractul, cu criteriu de adjudecare preţul cel mai scăzut, a fost adjudecat de Ramb şi CS Vision. "Nici eu nu am habar cine sunt firmele astea, dar din portofoliul de proiecte realizate pare că sunt serioşi", a precizat Boc. CS Vision e o firmă de software şi a produs un sistem similar pentru Transbus Braşov. Ramb e specializată în construcţii şi a reabilitat Bastionul Postăvarilor din Braşov şi mai multe cetăţi, potrivit primăriei.
Presa din Braşov a relat că Ramb Sistem este o societate "de casă" a Consiliului Judeţean Braşov (controlat de USL) cu care a derulat contracte de 50 de milioane de euro în ultimii ani. Mai mult, sociatatea a fost nominalizată într-un raport al Curţii de Conturi că a încasat nejustificat bani de la bugetul CJ Braşov, conform aceloraşi surse.
Introducerea sistemului de ticketing (monta