• Modernizarea parcului auto al RATP cu fonduri europene, din proiectul Civitas Archimedes, a ajuns un model de rele practici • Milioanele de euro au fost tocate, cateva autobuze au fost "modernizate" prin trecerea lor pe combustibil GPL, fiind construita chiar si o pompa GPL in parcarea RATP • Tramvaiele antice sunt insa preferate autobuzelor modernizate incepand din 2008, pentru ca utilizarea acestora este mai scumpa decat cea a autobuzelor pe motorina aflate deja in dotarea RATP • Autobuzele pe GPL ar putea intra la strada cand se va opri urcarea tramvaielor pe Copou
Se alege praful de inca o investitie a Primariei Iasi. Unul dintre punctele bifate de municipalitatea ieseana prin proiectul Civitas, cu un buget de 5 milioane de euro, s-a transformat intr-un fiasco. Desi oficialii RATP cauta exprimari mai voalate, situatia din parcarea regiei de transport este clara. Autobuzele modernizate sunt puse la pastrat, in cea mai mare parte a timpului. Din cauza costurilor foarte mari de utilizare si intretinere, sunt preferate autobuze in care nu s-au investit bani europeni.
Cele 30 de autobuze Renault, transformate sa circule pe combustibil ecologic (GPL), in cadrul acestui proiect, produc cheltuieli cel putin la fel de mari ca si cele care merg pe motorina. In cadrul proiectului, firma Inter-Gas Trading Bucuresti a primit de la Primaria Iasi, fara licitatie, 50.000 euro pentru a-i invata pe soferii RATP cum sa puna GPL in rezervoarele autobuzelor. Reprezentantii RATP nu au dat detalii despre rationamentul care a stat la baza unei investitii care nu a adus nicio imbunatatire calitatii transportului public. Unul din sefii RATP s-a limitat sa precizeze ca autobuzele modernizate sunt functionale, fiind utilizate din cand in cand, in functie de necesitati. "In acest moment, parcurgem o perioada in care avem mai multe tramvaie la strada, astfel ca utilizarea un