Cine s-ar fi gandit ca mititeii, carnatii si pastrama pot ajunge pe masa romanului din Marea Britanie doar printr-un click? Cu o investitie minima, Adrian Cherciu a pornit in urma cu trei ani un business online unic pe piata britanica – un magazin cu produse traditionale romanesti.
Afla mai multe despre cum iti poti dezvolta o afacere in domeniul comertului online in cadrul ecomTIM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing online. Afla mai multe despre cum poti participa la eveniment.
Avea 21 de ani cand a ajuns in Londra, dupa ce viza de student pentru Statele Unite ale Americii i-a fost refuzata de trei ori, pe motiv ca odata ce va studia IT in America nu va mai dori sa revina in tara. A ales Marea Britanie si datorita spiritului sau aventurier si a curiozitatii.
Adrian Cherciu a lucrat la inceput in domeniul IT si management, dupa care in 2004 a fondat ROMANi ONLiNE. Sase ani mai tarziu deschidea singurul magazin online cu produse romanesti din Marea Britanie, cu livrare pe intreg teritoriul Regatului Unit - Albinuta. Ideea a venit in urma discutiilor pe care le-a avut cu diferiti romani stabiliti in Marea Britanie, dar care locuiau la distanta mare de Londra, unde se gaseau majoritatea magazinelor cu produse romanesti – la momentul respectiv doar 2-3. Astazi exista peste 20 de astfel de magazine in intreaga tara.
Problema cea mai mare cu care s-a confruntat in momentul lansarii acestei afaceri a fost lipsa experientei in cumparaturi online a romanilor din Marea Britanie.
Pana in prezent antreprenorul roman a investit “cateva sute de mii de lire” in acest proiect. In primul an de functionare, Albinuta a inregistrat o cifra de afaceri de 200.000 de lire.
Astfel, prin intermediul Roexport, Albinuta importa de la branduri romanesti precum Marcel, Cris-Tim, Caroli, Campofrio, Boromir, Dobrogea, Olympia, C