GfK: Principalele motivaţii pentru români de a porni o afacere sunt perspectiva unui al doilea venit, independenţa faţă de angajator, autorealizarea şi posibilitatea de a materializa propriile idei
O treime dintre românii care au participat la un studiu GfK se consideră capabili să-şi deschidă o afacere, motivaţi în principal de perspectiva obţinerii unor venituri suplimentare şi independenţa faţă de angajator, însă principalul obstacol invocat este lipsa capitalului pentru demarare.
"Aproape 80% dintre tinerii români sub 30 de ani au o atitudine pozitivă faţă de munca pe cont propriu, la fel ca şi în cazul celor cu diplomă universitară - 74%, cu studii medii - 63%, la persoane intervievate cu copii - 71%. Bărbaţii oferă o rată de acceptare mai ridicată a activităţilor independente (68%) în comparaţie cu femeile (63%)", relevă studiul "Antreprenoriatul în România în 2012 şi spiritul antreprenorial în Europa". Studiul a fost realizat de compania de cercetare GfK Nurnberg (Germania) şi Centrul pentru antreprenoriat al Universităţii Ludwig Maximilian din Munchen, în 16 state europene - Austria, Danemarca, Franţa, Germania, Marea Britanie, Grecia, Ungaria, Italia, Polonia, Portugalia, România, Rusia, Spania, Elveţia, Turcia şi Ucraina, la iniţiativa Amway Europa. Principalele motivaţii pentru români de a porni o afacere sunt perspectiva unui al doilea venit - 55%, independenţa faţă de angajator - 30% şi autorealizarea/ posibilitatea de a materializa propriile idei - 23%.
"Lipsa capitalului incipient", resimţit de 67%
Pentru majoritatea europenilor intervievaţi, independenţa faţă de angajator ocupă primul loc - 45%, urmată de autorealizare - 38% şi perspectiva celui de-al doilea venit - 33%.
"Prin urmare, românii apreciază peste medie perspectiva celui de-al doilea venit şi sunt mai atraşi de aspectele financiare ale des