Premierul Victor Ponta a intrat, foarte personal, intr-o stridenta campanie de imagine/umanizare care aminteste de Adrian Nastase, desi alegerile abia s-au incheiat si nimic nu pare sa justifice atat de multa energie risipita in coafarea puterii. Iese la toate emisiunile de seara, face poza de familist impreuna cu sotia la show-uri pentru gospodine, prietenul Ghita ii descopera dimensiuni internationale asezandu-l (pe Ponta si pe nasul Maior de la SRI just in case) langa marii socialisti ai Europei, pana si mama premierului se implica trup si suflet in campania baiatului ajuns om mare, urmeaza sotia Daciana. Totusi, de ce atata agitatie? Ce arde? Ce i-a apucat sa ocupe tot terenul?
Ceea ce a intrigat de curand opinia publica a fost aparitia unui foarte bizar clip publicitar, produs si vandut catre alte televiziuni de oameni din RTV-ul lui Sebastian Ghita, marele amic al premierului. Cei mai multi au comentat includerea sefului SRI, George Maior, in acest videoclip al carui scop declarat era "promovarea valorilor social democratiei europene".
Insa nu Maior, ci Ponta ramane marele beneficiar al clipului. Din start, i se atribuie o anvergura pe care nu o are, dar e bine ca poporul sa afle ca premierul a depasit cu brio statutul de mic plagiator local.
Adaugand acest videoclip celorlalte actiuni propagandistice, obtinem imaginea unui premier disperat sa acopere o realitate tot mai cenusie printr-o campanie agresiva. Este pariul sau personal, ii pasa mai putin de soarta Guvernului. Totusi, ce arde?
In primul rand, putem observa o acumulare de tensiuni sociale, la nici trei luni de la instalarea Guvernului Ponta. Incep sa se inmulteasca actiunile de protest. Apar gesturi extreme: sinuciderea muncitorului disponibilizat de la Mechel aparent din cauze financiare. Toate acestea creeaza o atmosfera sociala sumbra.
O atm