Primaria Capitalei a organizat miercuri dezbatere publica pentru pasajul pietonal de sub Piata Romana, unde municipalitatea ar urma sa investeasca circa 15 milioane de euro. Reprezentantii institutiei au prezentat cetatenilor si ONG-istilor aflati la dezbatere proiectul si au incercat sa justifice utilitatea lui. Majoritatea cetatenilor s-au impotrivit realizarii acestuia deoarece "baga pietonii la subsol" si au motivat ca aceasta este o solutie pe care alte state din Europa civilizata o foloseau in anii 60-70, ea nefiind de actualitate. Seful directiei de infrastructura din Primaria Capitalei, Ion Dedu, spune ca pasajul avantajeaza in primul rand pietonii, care vor traversa mai repede intersectia, va reduce poluarea si va duce la fluidizarea traficului in zona. Interesant este ca, arhitectul care realizeaza proiectul pasajului, Alexandru Beldiman, spune ca acest pasaj nu rezolva probleme de trafic din zona, o solutie viabila pentru aceasta problema ar fi o centura a Capitalei functionala, in regim de autostrada.
Da click pe FOTOGALERIE pentru a vedea cum va arata pasajul de la Piata RomanaVezi in filmulet cum au fost puse trecerile pentru pietoni in cea mai aglomerata intersectie din Londra
La inceputul dezbaterii publice, arhitectul care a realizat proiectul pasajului, Alexandru Beldiman, a facut o scurta prezentare a pasajului: acesta va avea 4 intrari - una la ASE, una in fata la "coloane", una in fata la BCR si una intre Bd. Lascar Catargiu si Dacia. In mijlocul pasajului va fi un luminator care se va putea deschide si vor fi amenajate circa 1000 mp de spatii comerciale. Pasajul va fi conectat cu statia de metrou Romana. La suprafata se vor planta 55 de frasini. Arhitectul a spus ca el crede in acest mod de a rezolva problemele in oras si a dat exemple de pasaje pasaje subterane realizate la Paris, in zona Halelor, la Toronto, la Naples in Piata