Intreaga piata de comert electronic este de aproximativ 1,2-1,45 mld. euro, tranzactiile online prin card bancar reprezentand doar 20-25% din domeniu, a declarat pentru Wall-Street.ro, Daniel Nicolescu, country manager interimar al furnizorului de solutii pentru comert electronic PayU Romania si head of business development in cadrul PayU Goup.
Daniel Nicolescu va fi speaker in cadrul ecomTIM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing online. Afla mai multe despre cum poti participa la eveniment.
Cifra de 1,2-1,45 miliarde de euro preconizata de PayU este cea mai mare cifra estimata pana acum de vreun jucator din comertul electronic romanesc legat de valoarea acestei piete. De exemplu, compania de consultanta PwC Romania evalua domeniul la 647 milioane de euro anul trecut, in crestere cu 120 de milioane de euro comparativ cu 2011. De asemenea, conform aceleiasi companii, aceasta piata va creste anual, in medie cu 17%, urmand sa atinga valoarea de 1,14 miliarde de euro in 2016.
Pe de alta parte, zona de plati online cu cardul, care ar reprezenta doar in jur de 20-25% din piata de comert electronic, va ajunge anul acesta la circa 290 de milioane de euro, in crestere cu aproximativ 30% fata de 2011, potrivit estimarilor PayU.
Comertul electronic cu plata online prin Romcard a avut o valoare anul trecut de circa 220 de milioane de euro, mai mult cu 38% comparativ cu 2011. De asemenea, au fost inregistrate 4,1 milioane de tranzactii, in plus cu 51% fata de anul anterior.
Segmentele care au avut cea mai buna evolutie in 2012 raportat la numarul de tranzactii au fost fashion (+ 486%), donatii (+111%), servicii (+54%) si flori (+51%), conform datelor PayU (foto tabel).
“La nivel de segmente, industria de confectii, incaltaminte si accesorii online va continua sa creasca intr-un ritm accelerat, dupa un 20