Ieri, la sediul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Suceava a fost dezbătută activitatea instituţiei desfăşurată în primele două luni ale anului 2013.
Potrivit comisarului-şef Vasile Latiş, CJPC Suceava a efectuat, în lunile ianuarie şi februarie, 716 acţiuni de control, acestea desfăşurându-se atât în baza tematicilor de control transmise de forul tutelar, cât şi în baza tematicilor proprii, complementare celor impuse de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC). Totodată, 223 de suceveni au trecut pragul instituţiei pentru a-şi spune oful.
În luna ianuarie, cele mai multe aspecte reclamate de suceveni se referă la serviciile de telefonie mobilă, 12% din totalul reclamaţiilor vizând acest aspect. Cele mai multe nemulţumiri ale sucevenilor s-au îndreptat către compania Orange.
Cât priveşte contestaţiile din luna februarie, cele mai multe nemulţumiri au avut în vedere activitatea companiei E.ON, respectiv facturile nejustificat de mari, fluctuaţiile de tensiune sau tensiunea slabă la furnizarea energiei electrice.
„Tot în primele două luni ale anului, Comisariatul Judeţean a mai întreprins o serie de acţiuni de control la 14 case de schimb valutar. S-au aplicat şapte amenzi, în valoare de 20.000 de lei. La marea majoritate a caselor de schimb verificate am identificat probleme în ceea ce priveşte informarea corectă a publicului”, a mai completat Vasile Latiş.
UPC, RDS şi Hidden Tv, amendate cu 12.000 de lei
La începutul acestui an, instituţia suceveană a finalizat o acţiune tematică legată de încheierea contractelor de prestări servicii de cablu tv, internet şi telefonie, aplicându-se 12 sancţiuni în valoare de 12.000 de lei următoarelor companii: UPC, RDS (cea mai consistentă sancţiune) şi Hidden Tv. Cele trei sancţiuni au fost aplicate din cauza neinformării corecte a publ