Cabinetul unui stomatolog ar putea să nu fie o idee pentru o destinaţie de vacanţă, dar un număr din ce în ce mai mare de europeni călătoresc peste hotare pentru tratamente medicale, în ideea de a face economi sau pentru a combina o vizită la doctor cu vizitarea unor obiective turistice, creând astfel o piaţă în creştere care până acum nu a fost accesată de tour-operatorii tradiţionali, comentează Reuters.
'Pentru mine a fost mai ieftin să merg la dentist în Ungaria', declară un fizioterapeut de 42 de ani din Berlin, care a dorit să-şi păstreze anonimatul.
Helmut Wachowiak, profesor la universitatea Bad Honnef din Germania, apreciază că piaţa globală a turismului medical are o valoare de 40-60 de miliarde de dolari şi creşte cu aproximativ 20% pe an. 'Piaţa turismului medical este încă ignorată în mare parte de turismul tradiţional, chiar dacă este recunoscută din ce în ce mai mult ca o oportunitate', declară Wachowiak.
Oamenii aleg să călătorească peste hotare pentru tratamente medicale din diferite motive - este mai ieftin, trebuie să aştepte o perioadă lungă de timp acasă sau tratamentul pe care îl doresc nu este disponibil în ţara lor.
Un sondaj efectuat de firma de consultanţă IPK International arată că 3-4% din populaţia lumii călătoreşte într-o ţară străină pentru tratamente medicale şi 52% din europeni se gândesc să facă acest lucru.
'Cred că numărul rezervărilor în turismul medical ar putea înregistra o creştere semnificativă în următorii ani', a declarat Claudia Staedele, membră în consiliul de administraţie al companiei german de turism medical Dr. Holiday. 'Există un loc incredibil de creştere', a adăugat Staedele.
Compania Dr. Holiday, parte a celui de al doilea mare tour-operator german Rewe, se concentrează pe vacanţele care au şi elemente de sănătate cum sunt clasele de gimnastic