O parte mare din numărul reclamaţiilor făcute în luna ianuarie 2013, de suceveni, la Protecţia Consumatorilor, au ca obiect serviciile oferite de operatorii de telefonie mobilă.
Persoanele care s-au considerat lezate „la buzunar” de operatori economici în domeniu au reclamat, în cele mai multe cazuri, că li s-au emis facturi mai mari decât valoarea convorbirilor efectuate, dar şi faptul că s-au trezit, din cauze obiective, prizonierii unor servicii complet dezavantajoase.
„A fost vorba în unele reclamaţii de acele oferte telefonice pe care le fac unii operatori de telefonie mobilă. Se trezeşte omul, fie că este pe stradă, acasă sau la serviciu, cu câte un operator care-i prezintă tot felul de servicii, care mai de care mai minunate. Ca să scape de el, sunt persoane care acceptă şi se trezesc cu tot felul de contracte, aşa-zis contracte şi beneficiari ai unor servicii de-a dreptul păguboase. Noi am anulat în timp o serie de astfel de «contracte» telefonice care nu au legalitate pentru că nu au semnătura ambelor părţi”, a declarat Vasile Latiş, şeful comisariatului sucevean pentru Protecţia Consumatorilor.
În luna februarie, cele mai multe plângeri depuse la CJPC Suceava au avut ca adresant compania E.ON, cel mai mare „of” fiind şi în acest caz facturile prea mari.
Alte reclamaţii au făcut referire la fluctuaţii de tensiune sau la furnizarea de energie electrică cu tensiune prea slabă.
În total, în primele două luni ale anului au ajuns la Protecţia Consumatorilor Suceava 233 de reclamaţii, într-o mare măsură ele dovedind că oamenii au dreptate.