În ianuarie, Facebook a prezentat Graph Search, un motor de căutare inovator pentru reţeaua socială, după cum afirma fondatorul reţelei la acea dată. Acum, Facebook oferă mai multe detalii despre cum funcţionează magia Graph Search şi cum sunt aranjaţi utilizatorii.
Inginerii de la Facebook au publicat de curând mai multe informaţii despre Graph Search şi cum a reuşit reţeaua socială să ţină evidenţa a peste un miliard de utilizatori. Tot algoritmul de aranjare se bazează pe numere, fiecare intrare (utilizator, loc, fotografie, etc.) are atribuit un număr, scrie GigaOM. Şi toate aceste numere, şi toate legăturile, sunt aşezate pe Unicorn - literalmente, motorul de căutare din motorul de căutare.
Cei de la Facebook au detaliat tot procesul de atribuire numere într-un articol pe blogul companiei. Pentru exemplificare au ales un personaj fictiv, David, care are numărul (sau fbid - Facebook ID) 10003. Adresa lui David din New York primeşte numărul 111, iar „Downton Abbey“, un show de televiziune pe care David îl apreciază, are numărul 222.
Căutarea prietenilor lui David se face după friend:10003. Oamenii care locuiesc în New York sunt lives-in:111 şi alţi utilizatori care apreciază „Downton Abbey“ sunt like:222. Tot acest şir de caractere asamblat duce la următorul rezultat: prieteni de-ai lui David care locuiesc în New York şi care apreciază „Downton Abbey“.
Unicorn, motorul din spatele Graph Search, produce rezultatele foarte repede, dacă ordinea este cea corectă pentru ceea ce vrei să găseşti. Unicorn ia în calcul importanţa fiecărui element din şir. Tocmai de aceea munca la Graph Search nu se va opri prea curând, inginerii caută în mod constant noi căi prin care pot optimiza mai mult rezultatele. În plus, la Graph Search sunt adăugate şi date mici, cum ar fi like-urile noi care ajung la un număr de aproximativ 2,7 miliarde de dolari zil