Ministrul delegat pentru IMM, Mediul de Afaceri şi Turism, Maria Grapini, a declarat la târgul internațional de turism de la Berlin că destinația România ar putea fi reintrodusă în cataloagele de promovare ale TUI și Neckermann din care lipsește în 2013.
Întrebată despre cum se promovează România în acest an la Berlin şi ce şanse are să atragă un număr ridicat de turişti germani prin participarea la acest eveniment, Maria Grapini a declarat că la prima vedere, impresiile sunt bune, dar că este interesată de rezultate. ”Sunt un om care vine din domeniul practic şi analizez per total, de la estetică la eficienţă. Dacă vom constata că acest târg ne aduce mai mulţi turişti decât cel de anul trecut, înseamnă că rezultatele sunt bune”, spune ministrul. ”Fără teama că se vor supăra firmele pe mine, şi eu participam la târguri internaţionale şi ştiu cât de importantă este modalitatea în care se prezintă fiecare firmă în parte, de la partea scrisă, prin intermediul cataloagelor, până la adresarea directă. Trebuie să fie specialişti care să ştie ce să vorbească, cum să se promoveze. Să nu mănânce, spre exemplu, şi să îl ignore pe vizitator. Standul României arată bine şi sper ca până la sfârşit de târg să reziste, iar fiecare firmă să aibă o fişă de eficienţă”, completează aceasta.
La Târgul Internaţional de Turism de la Berlin România promovează, în acest an, prin intermediul unor puncte de prezentare distincte, distileriile Bran, ouăle încondeiate, mănăstirile din nordul Moldovei, tradiţia Mărţişorului. ”Eu am introdus tradiţia Mărţişorului, iar în ţară a avut mare succes, la cele două aeroporturi internaţionale Otopeni şi Timişoara. La Madrid, ambasadorul ţării noastre în Spania ne-a spus că a fost distribuit în două oraşe. Noi am avem câteva zeci de mii de legende ale Mărţişorului”, spune ministrul. ”Am discutat cu Ministerul Culturii şi Minist