Ofiţerii de la Serviciul Judeţean al Poliţiei Transporturi Suceava au reuşit zilele trecute să finalizeze ancheta în cazul celui mai grav furt de infrastructură feroviară din ultimii ani de la nivelul judeţului. În aprilie 2011, în apropiere de staţia Vereşti, pe magistrala 500, spre Bucureşti, au fost furate 16 contragreutăţi care ţin întins firul de contact de deasupra liniei ferate. Efectul a fost dezastruos: linia de înaltă tensiune s-a lăsat în jos, iar la primul tren care a trecut pantograful locomotivei s-a rupt. Hoţul, acum în vârstă de 19 ani, a vândut apoi contragreutăţile la un centru de colectare a fierului vechi, pentru 170 de lei. Prin distrugerile de la locomotivă şi la reţeaua de înaltă tensiune acesta a creat însă un prejudiciu de aproximativ 18.000 de lei, fără a mai fi calculate întârzierile şi deserviciile aduse sutelor de călători din cele trei trenuri care au avut întârzieri, de la câteva zeci de minute şi până la trei ore.
Suspectul a declarat că nu a realizat cât de importante sunt acele contragreutăţi
Pe 11 aprilie 2011, trenul IC 553 Bucureşti Nord-Suceava trebuia să ajungă la Suceava în jurul orei 23.40. La Vereşti, pantograful locomotivei însă s-a rupt. Mai bine de trei ore traficul feroviar a fost complet paralizat. Anchetatorii de la Serviciul Judeţean al Poliţiei Transporturi Suceava aveau să descopere în scurt timp că au fost furate 16 contragreutăţi din fontă.
În urma probatoriului administrat, poliţiştii au avut la vremea respectivă un suspect, însă acesta nu a fost de găsit o bună perioadă, fiind plecat de la domiciliu. În cele din urmă poliţiştii au reuşit să dea de autor şi să-l audieze în mai multe rânduri.
S-a stabilit că imediat după comiterea furtului, suspectul, Florin Ioanesei, din satul Hancea, comuna Vereşti, a dus contragreutăţile la un centru de fier vechi, ajutat de către unchiul s