Consiliul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a aprobat, astăzi, Norma privind activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Noile reglementări îşi propun îmbunătăţirea calităţii actului de marketing privind fondurile de pensii administrate privat, la nivel de detaliu, atât prin modificarea unor prevederi deja existente în legislaţie cât şi prin introducerea unor noi concepte, ţinând cont de importanţa pe care activitatea de marketing o are în cadrul întregului sistem de pensii private.
Noul act normativ, care va înlocui Norma nr. 25/2007, armonizează noile reglementări din domeniu cu cele specifice Pilonului III.
Conform comunicatului de presă, norma cuprinde prevederi referitoare la activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat, pregătirea agenţilor de marketing persoane fizice, procedura de autorizare/avizare a entităţilor implicate în activitatea de marketing, răspunderi, obligaţii şi interdicţii.
Societăţile implicate în marketingul fondului de pensii sunt direct răspunzătoare pentru recrutarea şi instruirea agenţilor, cât şi pentru toate actele, faptele şi omisiunile referitoare la activitatea de marketing desfăşurată de agenţii de marketing persoane fizice sau juridice cu care au încheiat contracte, elemente specificate în mod clar în noua normă. Astfel, administratorul şi/sau agentul de marketing persoană juridică sunt obligaţi să ia măsuri de natură administrativă sau legală, după caz, în situaţia în care constată încălcări ale prevederile actelor normative aplicabile de către agenţii de marketing pentru care au solicitat avizare din partea Comisiei.
Printre noile concepte introduse se numără reavizarea agenţilor de marketing persoane fizice, o dată la 4 ani, ca urmare a absolvirii unui curs de pregătire şi actualizare