Nu putem remarca faptul că Asociaţia “Pro Straja” nu mai aruncă cu zarul pe masa de joc a turismului românesc. Cabanierii din staţiunea lupeneană s-au mobilizat şi anul acesta pentru a construi un mecanism care să atragă turiştii în staţiune, atât iarna, cât şi vara. Rezultatele muncii şi ale investiţiilor lor se vede mai apoi în buzunare. Anul acesta, 50.000 de lei (500 de milioane vechi) sunt alocate doar pentru promovarea la Târgul de Turism al României, cel mai important eveniment de acest fel din ţara noastră, la care anul trecut au participat 25.000 de vizitatori.
20 de standuri vor reprezenta Straja
Târgul de Turism al României se desfăşoară între 14 şi 17 martie la Complexul Expoziţional Romexpo din Bucureşti. Sunt aşteptaţi peste 30.000 vizitatori şi sunt estimate vânzări de peste 12 milioane de euro. Acestea sunt estimările organizatorilor, estimări rezonabile, de bun augur pentru expozanţii care s-au înscris deja. Pe lista persoanelor juridice care s-au înscris la târg sunt trecute 275 de firme, dintre care 180 sunt din România. Printre acestea este şi Asociaţia „Pro Straja”. Cabanierii au pregătit de mult această participare, tocmai pentru că anul trecut au avut mult de câştigat de pe urma ei. Au prins, ca şi client, editura Sigma, cea care organizează concursurile Cangurul, atât de bine cunoscute în toată ţara, şi în lume. Editura Sigma a organizat taberele premianţilor de la concurs chiar la Straja. I-a convenit preţurile, şi cu toate că Straja era un continuu şantier, din cauza lucrărilor pentru telegondolă, organizatorii au amenajat atelierele, în aşa fel încât totul să se desfăşoare impecabil. Am fost şi noi în tabăra Cangurul de la Straja astă vară şi am rămas fără cuvinte. Straja arăta ca un campus al celor mai talentaţi şi inteligenţi elevi, preocupaţi de ateliere, unul mai interesant decât altul. Toţi cabanierii au avut de câşt