Deşi există mai multe ţări europene în care preţul benzinei a stagnat şi chiar a coborât în ultimul an, România se situează printre primele patru state din Uniunea Europeană în privinţa scumpirii carburanţilor. în ultimele 12 luni, preţurile au crescut, în medie, cu 9 euro-cenţi/litru la benzină şi ceva mai accentuat la motorină, în condiţiile în care petrolul s-a ieftinit cu 20% pe pieţele internaţionale.
Spre comparaţie, în ţări precum Bulgaria şi Polonia benzina s-a scumpit doar cu 1 eurocent/litru, iar în Belgia, Germania sau Olanda, cu valori cuprinse între 2-4 eurocenţi/litru. Având în vedere că ponderea accizelor şi a TVA în preţul la pompă este cam acelaşi, 49-50%, explicaţia creşterii aberante a preţului carburanţilor constă în rapacitatea celor mai importanţi distribuitori, care au raportat profituri uriaşe. Pentru majoritatea românilor rămâne de neînţeles imposibilitatea autorităţilor vizavi de practicile distribuitorilor de carburanţi, care fac profituri uriaşe şi nu neapărat evidenţiate în taxe şi impozite. Au fost mai multe promisiuni şi a demarat o cercetare Oficiul Concurenţei, dar pare să nu îşi mai amintească nimeni de aşa ceva. Deşi există mai multe ţări europene în care preţul benzinei a stagnat şi chiar a coborât în ultimul an, România se situează printre primele patru state din Uniunea Europeană în privinţa scumpirii carburanţilor. în ultimele 12 luni, preţurile au crescut, în medie, cu 9 euro-cenţi/litru la benzină şi ceva mai accentuat la motorină, în condiţiile în care petrolul s-a ieftinit cu 20% pe pieţele internaţionale.
Spre comparaţie, în ţări precum Bulgaria şi Polonia benzina s-a scumpit doar cu 1 eurocent/litru, iar în Belgia, Germania sau Olanda, cu valori cuprinse între 2-4 eurocenţi/litru. Având în vedere că ponderea accizelor şi a TVA în preţul la pompă este cam acelaşi, 49-50%, explicaţia creşterii aberante a preţului