Modificarile radicale si rapide ce au loc in sectorul telecomunicatiilor impun necesitatea unor schimbari substantiale ale modului in care operatorii masoara si raporteaza performantele lor operationale si financiare – se arata in raportul Ernst & Young, Metrics transformation in telecommunications, publicat cu prilejul World Mobile Congress.
Actualele criterii de masurare nu mai tin pasul cu schimbarile survenite in modelul de business iar operatorii trebuie sa-si alinieze procesele de raportare unui mediu in care ei ofera o gama tot mai extinsa de servicii bazate pe trafic de date.
In general, performanta industriei nu a inregistrat performante remarcabile in ultimii ani. Dupa cum rezulta din recentul studiu Ernst & Young, Institutional investors survey, doar 11% dintre cei chestionati au considerat telecomunicatiile un sector in care merita investit, comparativ cu tehnologia (20%), sectorul de petrol si gaze (26%), respectiv de bunuri de consum (27%).
In conditiile acestea, indicatorii de performanta ai companiilor de telecomunicatii trebuie sa reflecte evolutia noilor servicii si, totodata, sa furnizeze o mai mare granularitate in materie de profitabilitate a serviciilor de date. De exemplu, evolutia telefoanelor inteligente s-a dovedit a fi o sabie cu doua taisuri, avand in vedere efectul produs pe marja de subventionarea terminalelor. In acelasi timp, sunt necesare noi tipuri de indicatori de masurare care sa reflecte acoperirea si gradul de penetrare si sa comunice beneficiile socio-economice ale noii infrastructuri. In definitiv, toti acesti noi indicatori de masurare pot fi de mare folos investitorilor ca sa evalueze sectorul si capacitatea lui de transformare in anii care vin.
Actualii indicatori de performanta nu reusesc sa reflecte cresterea si profitabilitatea
Indicatorii de performanta folositi in mod curent de intrea