În școlile din Roman, femeile sunt la putere. Cele mai multe dintre funcțiile de conducere din școli sunt ocupate de femei.
La Colegiul Tehnic “Miron Costin”, directoarea Lorica Havrici are două adjuncte. Tot așa stau lucrurile și la Colegiul Tehnic “Danubiana” sau la Colegiul Tehnic “Petru Poni”, unde echipa de conducere este formată din trei doamne. Situația este aproape identică și la nivelul școlilor generale, conduse aproape exclusiv de femei. Inspectorul școlar general Viorel Stan, care are ca adjuncte două doamne, Elena Laiu și Gabriela Banu, spune că numirile nu s-au făcut discriminatoriu. “Promovarea multor femei în funcțiile de conducere din școli este și rezultatul faptului că ponderea în rândul cadrelor didactice o dețin femeile. Lucrez foarte bine cu această echipă, sunt persoane foarte serioase, implicate în viața școlii”, a spus Viorel Stan, inspectorul școlar general al județului Neamț.
“Când te afli la conducerea unei școli, nu contează dacă ești femeie sau bărbat, contează, în primul rând, modul în care știi să gestionezi relațiile din școală și cum știi să formezi o echipă unită în jurul tău. Consider, însă, că femeile au un ușor avantaj, pentru că stăpânesc mai bine decât bărbații abilitățile de comunicare, atât în relațiile cu colegii, cât și cu elevii”, este de părere Mihaela Tanovici, director al Colegiului Național “Roman-Vodă”.
În școlile din Roman, femeile sunt la putere. Cele mai multe dintre funcțiile de conducere din școli sunt ocupate de femei.
La Colegiul Tehnic “Miron Costin”, directoarea Lorica Havrici are două adjuncte. Tot așa stau lucrurile și la Colegiul Tehnic “Danubiana” sau la Colegiul Tehnic “Petru Poni”, unde echipa de conducere este formată din trei doamne. Situația este aproape identică și la nivelul școlilor generale, conduse aproape exclusiv de femei. Inspectorul școlar gen