Apple lucrează la un sistem care le-ar permite utilizatorilor să vândă conţinutul digital folosit altor persoane. Compania a depus o cerere de brever în acest sens, potrivit TechCrunch.
Gigantul american se gândeşte cum ar putea să facă redistribuirea conţinutului digital un lucru real. Amazon a mai încercat acest lucru în trecut, însă Apple vrea să facă procesul mult mai uşor, fără implicarea neapărată a unui intermediar.
Patentul pentru care Apple a făcut cerere detaliază două metode prin care conţinutul ar putea fi transferat de la un utilizator la altul: prin magazinul care a furnizat conţinutul (de exemplu, în biblioteca digitală iBookstore ar putea exista o secţiune cu cărţi “folosite”), sau direct, între utilizatori.
În cazul în care utilizatorii vor dori să facă afaceri direct, telefoanele vor analiza dacă conţinutul corespunde unor criterii stabilite de producători (de exemplu, filmul “X” nu poate fi vândut decât după 60 de zile de la lansare şi trebuie să aibă un preţ minim de 5 dolari). Tot atunci se va determina şi dacă producătorul va primi o parte din profitul obţinut de vânzător.
Cererea mai descrie şi faptul că fişierele nu trebuie să fie stocate neapărat în dispozitive, ci verificarea se poate face şi prin cloud. O mare parte din muzica utilizatorilor de iTunes este stocată în servere. Apple se va asigura, de asemenea, că odată ce o tranzacţie a fost efectuată, vânzătorul nu va mai avea acces la conţinutul respectiv.
Companiei nu îi va fi uşor să-i convingă pe producători să accepte această metodă, fiind evident că aceştia scot mai mulţi bani dacă utilizatorii cumpără conţinut numai de la ei. Apple a dovedit, totuşi, prin serviciul iTunes Match care permite utilizatorilor să încarce melodiile din calculator în cloud contra unei taxe anuale de 25 dolari, că este mai bine pentru producători să o