* Lanţul de restaurante "La Mama" aşteaptă venituri cu 10% mai mari, în 2013
După scăderile importante ale pieţei restaurantelor din ţara noastră în perioada 2009-2011, de până la 70%, acest domeniu dă semne de dezmorţire şi ar putea, cel puţin la nivelul Bucureştiului, să înregistreze un uşor trend ascendent în 2013, este de părere Cătălin Mahu, cel care conduce reţeaua de restaurante "La Mama".
Domnia sa ne-a declarat: "Din păcate, nu există studii de piaţă serioase în domeniul nostru de activitate şi, de aceea, noi încercăm să ne construim propriii indicatori pe baza informaţiilor pe care le avem de la diverşi parteneri. Conform indexului La Mama, estimarea noastră este că, cel puţin la nivel de Bucureşti, industria prezintă un uşor trend de creştere".
Afacerile pe care le gestionează Mahu prin compania "Trotter Restaurant" au 14 ani vechime pe piaţa locală şi însumează nouă restaurante "La Mama" şi trei cafenele "Cafepedia". Anul trecut, vânzările unităţilor "Trotter Restaurant" au atins venituri de cinci milioane de euro, înregistrând o creştere de 5% faţă de anul precedent, în trend cu evoluţia pieţei.
* Investiţii cu măsură
Şeful "La Mama" spune că nu se aventurează încă în investiţii, în deschiderea de noi locaţii, pentru acest an . Cea mai recentă investiţie "La Mama" a fost finalizată în luna octombrie a anului trecut, când a fost deschis restaurantul de la Universitate, amplasat pe bulevardul Regina Elisabeta.
Cătălin Mahu observă schimbări ale comportamentului clienţilor, la nivelul restaurantelor pe care le deţine: "Nevoile de consum s-au schimbat în ultimii ani, în general clienţii au devenit mai atenţi la raportul calitate - preţ; în mod special clienţii < La Mama > apreciază foarte mult normalitatea, bunul-simţ. De altfel, iniţiativele noastre de marketing urmăresc aceste trenduri şi ţinem cont de ele în strateg