Desi software-ul piratat este preferat de catre unii utilizatori pentru a economisi bani, unul din trei consumatori risca sa isi infecteze device-urile cu malware, in timp ce trei din zece companii se expun aceluiasi risc, potrivit unui studiu comandat de catre Microsoft Corp. si realizat de catre IDC.
Cercetarea arata ca, la nivelul consumatorilor, aceasta vulnerabilitate duce la pierderea a 1,5 miliarde de ore si a 22 de miliarde de dolari pentru identificarea malware-ului, repararea si recuperarea datelor in urma infectarii, in timp ce costurile combaterii consecintelor unui atac cibernetic pentru companiile din intreaga lume se ridica la 114 miliarde de dolari.
In cadrul studiului derulat la nivel mondial, au fost analizate 270 de website-uri si retele peer-to-peer (P2P), 108 de kit-uri software descarcate, 155 de CD-uri si DVD-uri si au fost derulate interviuri cu 2.077 de consumatori si 258 de manageri IT si executivi CIO din 10 tari la nivel mondial – Brazilia, China, Germania, India, Mexic, Polonia, Rusia, Tailanda, Marea Britanie si Statele Unite.
Potrivit studiului, in afara programelor fara licenta preinstalate pe computere, 45% din software-ul piratat este descarcat de pe Internet; 78% din programele descarcate de pe website-uri sau retele P2P includ spyware, in timp ce 36% contin troieni si adware.
„Realitatea este ca, in ceea ce priveste infractionalitatea cibernetica, falsificatorii intervin asupra codului software si ii adauga elemente de malware. O parte din acest malware inregistreaza fiecare actiune desfasurata de utilizator pe device-ul respectiv, astfel permitandu-le atacatorilor sa fure datele personale si financiare ale victimelor, sau controleaza de la distanta microfonul si camera video dintr-un computer infectat, oferindu-le infractorilor acces la informatii din spatii personale si sali de sedi