Ponderea femeilor in randul detinatorilor de produse bancare de baza (cont curent, card, internet banking) este sensibil egala cu ce a barbatilor, arata o analiza facuta pe portofoliul de clienti ai Bancii Comerciale Romane (BCR). Vezi ce produse bancare detin femeile.
Exista, insa, cateva judete unde femeile predomina: Bucuresti – 53%, Harghita – 55%, Covasna – 56%, Salaj – 54%.
De asemenea, este evidenta o tendinta de apropiere si folosire mai intensa a produselor bancare in randul femeilor:
Peste 60% dintre pachetele de cont curent vandute de BCR din luna octombrie si pana azi au fost achizitionate de femei sub 40 de ani90% dintre femeile de sub 50 de ani au card de debit atasat contului curent 29% dintre femeile intre 18-40 ani folosesc internet banking-ul (25% intre 41-50 ani si 18% peste 50 ani)47% femei folosesc plata la POS si 45% platesc facturile direct la ATMFemeile efectueaza cu aproape 30% mai multe plati de facturi prin servicii de tip debit direct si standing order comparativ cu barbatii. “Femeia este foarte priceputa sa aiba grija de finantele familiei si din grija pentru ceilalti ajunge sa fie un foarte bun gestionar al resurselor. Femeia este mult mai responsabila cu banii si e normal ca ea sa fie cea care hotaraste impartirea bugetului familiei”, a declarat Stela Popescu intr-un eveniment organizat de BCR.
Banca Comerciala Romana (BCR), membra a Erste Group, are o retea formata din 41 de centre de afaceri dedicate companiilor si 622 de unitati retail localizate in majoritatea oraselor din intreaga tara cu peste 10.000 de locuitori. Banca are peste 2.400 de bancomate (ATM) si 15.000 de terminale pentru plata cu cardul la comercianti (POS).
Banca Comerciala Romana a incheiat anul 2012 cu pierderi de 1,234 miliarde lei (276,9 milioane euro), fata de un profit de 68,4 milioane lei obtinut in 2011.