400 de întreprinzătoare sau femei cu funcţii de conducere din Transilvania au luat parte ieri la cel mai mare eveniment adresat acestui segment de public, desfăşurat la hotelul Grand Italia.
Tendinţele în vestimentaţie, machiaj, bijuterii sau gastronomie, dezbătute atât în sala de conferinţe, cât şi la prezentările de modă, demonstraţiile de coafură sau degustările de vin au fost pigmentate cu discuţii despre criză, finanţările afacerilor sau parteneriatele cu administraţia sau investitorii. Printre participante şi-au făcut prezenţa divele bucureştene Andreea Marin şi Romaniţa Iovan, care au dat clujencelor lecţii de viaţă şi de carieră.
Mihaela Rus, preşedinte Asociaţia Femeilor de Afaceri: "Vom înfiinţa o coaliţie a femeilor de business din toată ţara, împreună cu toate asociaţiile de profil din România. Practic, în luna mai, când vom găzdui această conferinţă, Clujul va deveni centrul feminităţii din România, mai ales că sunt convinsă că acest oraş va deveni Capitală Culturală Europeană în 2021".
Alice Botnarenco, antreprenoare: "Am debutat în afaceri în plină criză, în 2009, printr-o firmă de închiriere de maşini. Împreună cu alte femei de afaceri din Bucureşti am format un grup pe portalul Linkedin, care a ajuns la 1.700 de membri. Acum organizăm evenimente de networking business în toată ţara, atât pentru antreprenoare, cât şi pentru femei care lucrează în companii".
Olga Stanciu, director Jolidon: "Criza ne-a lovit puternic, dar nu am pus lacăt pe nimic. Ne-am schimbat modelul de business, spre India, Japonia, Europa de Est. Am închis cele 30 de magazine din Italia pentru că lucram pe pierdere, dar lucrăm acolo prin distribuitori. Şi pe francezi a trebuit să îi învăţăm modelul clujean, pentru că nu era posibil ca personalul din magazine să nu lucreze între orele 12:00 şi 14:00, când la ei toţi sunt în pauză, iar la 17:00 toată lumea p