Carrefour, numărul doi pe piaţa mondială de retail, va continua şi în 2013 măsurile de revitalizare a business-ului grav afectat în ultimii ani. Strategia pentru anul în curs include şi măsuri de îmbunătăţire a “percepţiei consumatorilor asupra preţurilor”.
Din punct de vedere al vânzărilor, grupului francez Carrefour, numărul doi pe piaţa de retail la nivel mondial, i-a mai mers mai bine în 2012, comparativ cu anul anterior. Au raportat o majorare a vânzărilor, excluzând TVA, cu 0,9%, până la 76,8 miliarde de euro şi un profit net de trei ori mai mare, mai ales ca urmare a vânzării operaţiunilor din Colombia, Malaezia, Indonezia, Singapore şi Grecia.
Cum au reuşit asta mai ales pe piaţa din Franţa unde retailerul întâmpină dificultăţi având de contracarat un Leclerc cu un număr tot mai mare de magazine şi o politică de preţuri extrem de agresivă?
Mai ieftin sau doar pare mai ieftin?
Unul dintre posibilele răspunsuri se află chiar în planul francezilor pentru 2013. Ca şi anul trecut, Carrefour se va concentra, printre altele, asupra preţurilor, dar mai ales asupra percepţiei pe care o au consumatorii despre cât de scumpe sau ieftine sunt magazinele Carrefour. “Continuarea planurilor pentru toate formatele, prioritare fiind îmbunătăţirea ofertei şi a percepţiei asupra preţurilor, remodelarea magazinelor şi dezvoltarea multi-channel” se precizează în raportul financiar al companiei la capitolul priorităţi pentru 2013 în Franţa.
Cum au redus din preţuri anul trecut
Conform raportărlor financiare, Carrefour şi-a ajustat şi anul trecut preţurile pe toate pieţele în care operează. Au făcut-o însă în mod inteligent astfel încât să nu le afecteze prea mult marjele brute. “Investiţiile în preţ au avut un impact minor asupra marjelor brute datorită unui mix comercial îmbunătăţit”, se explică în raport. Iar modelul s-a implementat peste tot şi