Ferrari a prezentat în această săptămână la Geneva un automobil hibrid de 1 milion de euro numit LaFerrari. Bentley a expus modelul îmbunătăţit Continental Flying Spur, cu patru uşi. Jaguar a prezentat în premieră XFR-S, cel mai rapid sedan produs vreodată de compani, în timp ce Rolls-Royce şi-a îmbogăţit gama cu un automobil cu două uşi numit Wraith.
Segmentul superior al pieţei auto mondiale, care include vehicule de peste 100.000 de euro, va înregistra în acest an o creştere de 9,9%, la 446.550 de unităţi, potrivit companiei de analiză a pieţei IHS. Chiar şi în Europa, unde piaţa se îndreaptă spre al şaselea an de scădere a vânzărilor, IHS anticipează o creştere a livrărilor de maşini de lux de 8,5%.
"Producătorii de maşini de lux încearcă să se întreacă unii pe alţii cu noi fineţuri tehnologice. Îşi testează limitele, pentru a vedea cât de departe pot ajunge", a spus Stefan Bratzel, director al centrului pentru cercetări auto la Universitatea de Ştiinţe Aplicate din Bergisch Gladbach, Germania.
Vânzările de maşini de lux din Europa au scăzut anul trecut cu 3,5%, la 91.672 unităţi, aducând creşterea mondială la numai 6%, faţă de 15% în 2011.
"Rolls-Royce nu este imună la fluctuaţiile economice. Când pieţele se prăbuşesc o simţim", a declarat Torsten Mueller-Oetvoes, director la compania deţinută de BMW.
Mueller-Oetvoes are însă speranţe mari pentru coupeul Wraith, care va fi prezent în showroom-uri în octombrie. El a arătat că Wraith se adresează cumpărătorilor mai tineri şi mai sportivi, cărora le place brandul, dar se simt prea tineri pentru Rolls-Royce.
Ferrari a primit peste 700 de cereri oficiale pentru hibridul LaFerrari, deşi compania intenţionează să fabrice numai 499, care vor fi numerotate, iar scaunul şoferului va fi pe măsura proprietarului.
Folosind tehnologie dezvoltată pentru cursele de Formula 1, LaFe