Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a pus la dispoziţia contribuabililor un set de servicii informatice care să îi asiste la încadrarea partenerilor de afaceri în categoriile de plătitori de TVA la încasare sau la emitere, potrivit informaţiilor furnizate de ANAF la solicitarea AGERPRES.
Serviciul are trei componente orientate către public – verificarea online de către contribuabili, pe portalul ANAF, recomandată pentru volume mici de verificări, verificarea offline de către contribuabili, prin intermediul unei aplicaţii care este furnizată de ANAF şi instalată la utilizator şi care se actualizează automat din bazele de date ale ANAF – recomandată pentru volume mari de verificări, precum şi punerea la dispoziţia utilizatorilor, pentru folosirea în aplicaţii proprii, a datelor necesare verificării, acestea fiind actualizate permanent.
Potrivit Fiscului, programatorii angajaţi ai Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS) au sprijinit colectivul ANAF care s-a ocupat de crearea aplicaţiei de verificare offline.
‘Sursele aplicaţiei sunt publicate gratuit pe site-ul ANAF şi pot fi reutilizate liber în crearea aplicaţiilor proprii de către doritori. Datele furnizate prin intermediul serviciului sunt date publice. Serviciile furnizate sunt gratuite’, precizează ANAF.
Mai mult pe Economica.net
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a pus la dispoziţia contribuabililor un set de servicii informatice care să îi asiste la încadrarea partenerilor de afaceri în categoriile de plătitori de TVA la încasare sau la emitere, potrivit informaţiilor furnizate de ANAF la solicitarea AGERPRES.
Serviciul are trei componente orientate către public – verificarea online de către contribuabili, pe portalul ANAF, recomandată pentru volume mici de verificări, verificarea offline de către contribuabili, prin intermediul unei aplicaţii