Investiţiile derulate prin parteneriate public-private (PPP) ar putea primi finanţare şi din bani publici sau fonduri europene nerambursabile, potrivit unui proiect de lege al ministrului delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine Dan Şova.
Proiectul de lege prevede că durata contractului de parteneriat public-privat va fi stabilită în principal în funcţie de termenul de amortizare a investiţiilor realizate de societatea de proiect şi/ sau de modalitatea de finanţare, astfel încât să se asigure atât un profit rezonabil, cât şi preţuri suportabile pentru serviciile prestate publicului.
Legea va reglementa atât parteneriatul public-privat instituţional, cât şi pe cel contractual, dar va impune derularea investiţiei prin intermediul unei societăţi de proiect având acest obiect exclusiv de activitate. Societatea de proiect va avea drept acţionari fie partenerul privat alături de cel public, fie exclusiv pe cel dintâi.
Premierul Victor Ponta a declarat la finele lunii ianuarie că autostrăzile Bucureşti-Braşov şi Piteşti-Craiova, reactoarele 3 şi 4 de la Centrala nuclearo-electrică de la Cernavodă, centrala de la Tarniţa, podul Măcin şi canalul Siret-Bărăgan au fost incluse pe lista proiectelor de investiţii considerate drept prioritare, toate acestea fiind gândite spre a fi realizate în parteneriat public-privat.
Investiţiile derulate prin parteneriate public-private (PPP) ar putea primi finanţare şi din bani publici sau fonduri europene nerambursabile, potrivit unui proiect de lege al ministrului delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine Dan Şova.
Proiectul de lege prevede că durata contractului de parteneriat public-privat va fi stabilită în principal în funcţie de termenul de amortizare a investiţiilor realizate de societatea de proiect şi/ sau de modalitat