ShortsUP.ro deschide primul „magazin” online de scurtmetraje, o platformă ce găzduieşte peste 150 de filme. De peste 4 ani, programul ShortsUP şi-a propus să facă mai vizibile publicului din România scurtmetrajele de calitate, câteva dintre acestea fiind creaţii ale unor regizori consacraţi, şi a trecut la fapte concrete. A selectat cu atenţie producţii din întreaga lume, ţinând cont de genul filmului propus, de durată acestuia şi, culmea!, a luat în calcul până şi starea de spirit care te predispune fie la amuzament, fie la meditaţie sau la călătorii nostalgice. Aşadar, atunci când ai poftă de comedie scurtă, râzi de te prăpădeşti, când vrei să afli ce se întâmplă în lumea de lângă tine şi de aiurea, optezi pentru un documentar, şi tot aşa, trecând de la musical la dramă, de la animaţie la comedie, de la SF la experimental etc. Durata filmuleţelor este de 3 5, 10 sau 20 de minute. ShortsUP este organizat de ORICUM în parteneriat cu Feeder.ro, ORICUM fiind o asociaţie non-profit care şi-a propus să aducă un plus cultural benefic tuturor celor interesaţi de industriile creative. De ce prin intermediul scurtmetrajului? Iată motivaţia iniţiatorilor: „De la apariţia sa, acum 100 de ani, scurtmetrajul n-a reuşit să fie adoptat în totalitate de niciun mediu. Nu s-a gasit încă formula ideală de a-l proiecta în cinematografe şi nici soluţia de a-l integra în mediul TV, iar cele mai aclamate filme scurte pot fi văzute de un public relativ restrâns în cadrul festivalurilor de gen. Astfel, internetul a devenit un mediu propice pentru filmele scurte, permiţând o legătură interactivă si permanentă între creatorii şi consumatorii de conţinut cultural. Din anul 2008, unul dintre cele mai prestigioase festivaluri de film din lume, Sundance Film Festival, a lansat un parteneriat cu YouTube pentru prima competiţie dedicată exclusiv scurtmetrajului online, un gen din ce in ce mai