TIMIȘOARA. Fost ofițer de armată, mândru de trecutul său, corect din fire și încă foarte energic, Ion Oprița este ochiul din umbră al conducerii RATT. Alături de alți doi colegi, tot foști ofițeri, acum pensionari, bate zilnic cu tramvaiul, autobuzul sau troleibuzul zeci de kilometri de oraș. Scopul nu e doar plimbarea, pentru că domnul Ion posedă o legitimație de invidiat, pentru un an de zile, din partea conducerii RATT care îi dă dreptul să „controleze” angajații Regiei de Transport.
Merg cu orice mijloc de transport din Timișoara și pur și simplu urmăresc comportamentul angajaților RATT. Sunt foarte atent la vatmani, la șoferi, dar și la cei care vin să îi controleze pe călători de bilete. Observ tot ce mișcă și apoi dau raportul conducerii RATT. Nu doar angajații îi urmăresc. De exemplu, am sesizat conducerea că pe Calea Buziașului, într-o stație ar fi nevoie de un semafor, că fugeau oamenii să prindă tramvaiul printre mașini, și am fost luat în seamă. Și chestiuni de acest gen urmăresc, ne povestește Ion Oprița, „supra-controlor RATT”. În cele câteva ore pe care le petrece zilnic prin tramvaie, domnul Ion are ce vedea și apoi raporta.
Uite, șoferii, de exemplu, mai opresc între stații și nu au voie. Mulți se pun la povești cu călătorii sau cunoscuții care urcă în mijlocul de transport în comun, alții vorbesc la telefon, toate acestea le spunem mai departe, ne-a lămurit controlorul. Ne-a mai povestit și despre comportamentul tinerilor care circulă cu tramvaiul sau autobuzul și de care nu este deloc mulțumit, însă la acest capital nu are atribuții, recunoaște însă că le mai atrage atenția. Principalul regret este că pensionarii sunt lăsați să stea în picioare, sau primesc cuvinte urâte din partea școlarilor din Timișoara.
Chiar dacă are 77 de ani, Ion Oprița este în putere, iar pentru următorul an, cu ajutorul legitimației speciale, va fi oc