Lucia Morariu, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT) regiunea Nord-Vest, a declarat sâmbătă, că România nu este o destinaţie turistică atâta timp cât nu-şi rezolvă problemele de infrastructură. Întrebată de jurnalişti de ce nu a mers la cel mai mare târg de turism din lume, cel de la Berlin, şi a preferat să vină la Târgul de vacanţe de la Cluj-Napoca, Morariu a precizat că, per ansamblu, România nu este o destinaţie turistică.
„Târgul de la Berlin e mai mult un târg de business la care sunt prezenţi marii tour operatori şi prezenţa noastră la târg costă. Noi considerăm că România nu este o destinaţie turistică până ce nu-şi rezolvă problemele de infrastructură. România are mari probleme la acest capitol”, a precizat preşedintele ANAT Nord-Vest şi totodată directorul agenţiei de turism, Eximtur.
De asemenea, Morariu a comentat şi lipsa Clujului de la cel mai important târg de turism din lume, Internationale Tourismus-Börse (ITB), de la Berlin. „La Târgul de la Berlin e puţin probabil ca oamenii să aleagă Clujul ca şi destinaţie turistică. Oamenii nu vor sta la Cluj, acolo excursiile nu se fac către un oraş, Cetăţenii nu-şi doresc să vină la Cluj, cel mult ei pot solicita ca oraşul Cluj-Napoca să fie inclus între alte destinaţii alese. Tour operatorii prezintă de regulă programe combinate din două-trei oraşe”.
Judeţul Cluj ar fi trebuit să fie reprezentat la Târgul de Turism de la Berlin de o delegaţie a oraşului Cluj-Napoca şi de Salina Turda, însă singurii participanţi clujeni la târg sunt agenţia City Tours&Events, al cărui director este Traian Almăşan şi George Turism. „Anul trecut am participat şi trebuia să participăm şi anul acesta, dar, din cauză că nu s-a adoptat în timp util bugetul local, acest lucru nu a fost posibil”, a declarat Mirela Ogruţan, de la Biroul Mass-Media al Primăr